شهر آیلتس

تدریس خصوصی آیلتس با برترین اساتید تهران
  • شهر آیلتس

    تدریس خصوصی آیلتس با برترین اساتید تهران

پنجشنبه, ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۱:۰۳ ب.ظ

از جملات کلیشه ای در Writing بپرهیزید!

برخی از زبان آموزان برای راحت تر نوشتن، در Writing های خود از جملات و عبارات حفظ شده و کلیشه ای استفاده می کنند. این جملات بیش از اندازه توسط شرکت کنندگان استفاده می شوند و Examiner ها آن ها را حفظی تشخیص داده و نمره ای به آن ها تعلق نمی گیرد. Examiner ها طوری آموزش دیده اند که این جملات را به راحتی شناسایی می کنند، و چون این جملات سطح زبان شما را نشان نمی دهند، آن ها را نادیده می گیرند. در این قسمت به برخی از این جملات اشاره می کنیم:

This essay will discuss both sides and give an opinion at the end.

این جمله و جملات مشابه، بسیار ضعیف هستند، چون معمولا در انتهای مقدمه نوشته می شود و هیچ هدفی ندارد. سعی کنید از این گونه جملات پرهیز کنید و تنها جواب سئوال را به وضوح بیان کنید.

With the development of science and modern technology…

بسیاری از دانشجویان از جملاتی این چنین برای شروع نوشته خود استفاده می کنند. اما این گونه جملات تنها در مورد موضوعات مربوط به تکنولوژی و علوم مناسب است. بهتر است در مورد موضوعات دیگر، از یک حقیقت/Fact در مورد موضوع استفاده کنید.

In the modern era/Since the dawn of time…

این عبارات نیز در ابتدای Writing ها بسیار زیاد تکرار می شوند و فقط زمانی مناسب خواهند بود که موضوع، مقایسه ای از گذشته تا حال را داشته باشد. برخی نیز ابتدای نوشته خود را با Nowadays شروع می کنند که بسیار تکراری است!

This is a highly controversial issue.

بیشتر سئوالات آیلتس مناقشه برانگیز نیستند. مثلاً موضوعی مانند اعدام می تواند Controversial باشد، اما دیدن برنامه های ورزشی موضوعی controversial نیست! شاید در ۹۹% موضوعات مختلف مطرح در Writing لازم به استفاده از این جملات نباشد!

A recent study carried out by IMF showed that…/Research indicates that…

در آزمون آیلتس لازم نیست مثال های شما برآمده از تحقیقات علمی باشند. چرا که یا مثال شما ساختگی است و یا باید بتوانید عینا متن و منبع آن تحقیق را در نوشته ی خود ذکر کنید که ساده و پسندیده نیست. در عوض، مثال شما می تواند برآمده از شرایط خاص باشد. مثلا می توانید بنویسید:

For instance, the majority of working people do not…

In a nutshell,

برخی از این عبارت برای شروع نتیجه گیری/Conclusion استفاده می کنند. این عبارت کاملا غیررسمی است و بابت آن نمره از دست می دهید.

The are good grounds to argue in favor of/ It cannot be denied that…

این عبارات نیز تکراری و حفظی هستند. بهتر است از عبارات طبیعی تری استفاده کنید. به علاوه، برخی از این عبارات استفاده می کنند و بعد از آن ها دلایل و ایده های خود را می نویسند که کاملا اشکال دارد چون مثل وقتی مثلا می نویسید

It is undeniable

یعنی چیزی که می نویسید حقیقت محض است!

در انتها، سعی کنید به جای حفظ کردن جملات و عباراتی که کاملاً برای Examiner قابل شناسایی هستند و نوشته تان را از حالت طبیعی خارج می کند، یک Writing ساده اما درست بنویسید. قطعا نمره بهتری خواهید گرفت.

برای دیدن مطالب بیشتر کافیست کلیک کنید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی